HARMONOGRAM DZIAŁAŃ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH
II sem. roku szkolnego 2015/2016
Rodzaj działania |
Termin |
80 lat SKO –zwiedzanie wystawy w banku PKO BP |
26 lutego |
„Marzec – miesiącem matematyki”:
Konkurs plastyczny –„Matematyka i ja”
Międzynarodowy konkurs matematyczny „Pangea” (etap I)
Ogólnopolski konkurs matematyczny „Maks Matematyczny”
Międzyklasowy konkurs matematyczny „Matematyka na wesoło”
Międzyklasowy konkurs matematyczny „Najlepszy matematyk”
Międzynarodowy konkurs matematyczny „Kangur”
„Matematyka z papieru” - konkurs na najciekawszy wielościan lub bryłę orgiami |
1-4 marca 2016
3 marca
9 marca
11 marca
15 marca
17 marca
1-18 marca |
„Oni byli sławni - ludzie, którym zawdzięczamy odkrycia”- wystawa
Matematyczna miniolimpiada sportowa
Gminny konkurs matematyczny „Gminne poRachunki”
Dzień Ziemi
|
do 8 kwietnia
6 kwietnia
14 kwietnia
22 kwietnia |
„Matematyka wokół nas”
„Matematyka w poezji i piosence” - konkurs na wiersz lub piosenkę o treściach związanych z matematyką
„Praktyka czyni mistrza – liczby w terenie”. (SP - w ramach lekcji matematyki , przyrody, GIM – w ramach lekcji geografii i fizyki)
„Symetria za oknem”- wystawa
„Do grosika -grosz” –konkurs wiedzy o bankowości
„Odkrywamy fizykę”- projekt kl.II gim |
9-13 maja
9-13 maja
4-6 maja
19 maja
maj
|
„Aleja Gwiazd”- prezentacja efektów pracy w ramach projektów stypendialnych
Turniej szachowy
Konkurs dla SKO (podsumowanie-Kronika)
|
6-10 czerwca
1 czerwca
1-15 czerwca
|
Projekt „Wiedzy pięć deko na temat Eko”
Projekt „Trzymaj formę”
Koło szachowe
SKO (Szkolna Kasa Oszczędności)
Udział w projekcie „Lepsza Szkoła”
Działania ekologiczne: zbiórka nakrętek, baterii, surowców wtórnych
„A to ciekawe…”- konkurs matematyczny.
W okresie marzec - maj uczniowie rozwiązują ciekawe zadania matematyczne. Co miesiąc, do 5 każdego miesiąca pani Renata Brodowska opublikuje na stronie szkoły zestaw zadań dla poszczególnych grup wiekowych, które uczniowie rozwiązują samodzielnie i oddają swojemu nauczycielowi matematyki do końca każdego miesiąca. Rozwiązania są punktowane, a podsumowanie nastąpi w czerwcu.
|
|
Od marca do czerwca prowadzona jest tablica z aktualną punktacją za udział w różnych konkurencjach:
- wersja on-line – strona internetowa szkoły
- wersja standardowa – tablica w sali nr 1 oraz w nauczaniu I-III
Punktacja prowadzona jest dwutorowo:
- konkurs indywidualny
- konkurs klasowy.
W konkursie indywidualnym punktowane będą:
- konkurs plastyczny „Matematyka i ja”– 1p.
- przygotowane modeli wielościanów lub bryły origami– 1 p.
- wiersz, piosenka – 1p.
- symetria (bryła lub ilustracja)-1p.
- comiesięczne zadania – max. 3p. (po 1p z każdego miesiąca)
Z każdej grupy wiekowej nagrodzone zostaną 3 osoby, które uzyskają największą ilość punktów, ale nie mogą uzyskać mniej niż 5.
W konkursie klas oceniane będą:
- największy procent uczniów, którzy wykonali pracę na konkurs „Matematyka i ja”,
- największy procent uczniów, którzy wykonali bryły,
- największy procent uczniów, którzy ułożyli wiersz lub piosenkę,
- największy procent uczniów, którzy zbudowali symetryczną bryłę lub przedstawili symetrię na ilustracji,
- największy procent uczniów, którzy wzięli udział w indywidualnym comiesięcznym rozwiązywaniu zadań.
Nagrodzone zostaną 3 klasy, po jednej w każdej grupie wiekowej.